Girne Koleji CEO’su Dilek Cambazoğlu Habertürk TV’ de, Yolun Başındayken programına konuk oldu. 

19 Nisan 2021 Pazartesi

‘’Pandemiden sonra hem online hem yüz yüze ile harmanlanmış bir eğitim ile karşılaşacağız.’’ Girne Koleji CEO’su Dilek Cambazoğlu Habertürk TV’ de, Yolun Başındayken programında anlattı. 



UZAKTAN EĞİTİMDE MOTİVASYON 

Okullar bir açıldı, bir kapandı. Tam bitiyor mu derken salgında yeni dalgalar birbirini izledi.

Okula dönmeyi bekleyen milyonlarca öğrenci, bilgisayar ekranının başından ayrılamadı. Yaşıtlarına ve sosyalleşmeye en ihtiyaç duydukları dönemde yaşadıkları bu zorunlu ayrılık öğrencilerin motivasyonu düşürüyor, öğrenmeyi de olumsuz etkiliyor. Girne Koleji CEO’su Dilek Cambazoğlu’na göre öğrenciyi sürece dahil etmek motivasyon sağlamak için çok önemli. Bu noktada öğretmenlere büyük görev düştüğünün altını çizen Cambazoğlu, ‘’Öğretmenin pozitif yaklaşımı derse katılımı önemli oranda artırıyor’’ dedi. 

‘’EN ÖNEMLİ MOTİVASYON KAYNAĞI ÖĞRETMENLER’’

Dr. Görkem İldaş’ın hazırlayıp sunduğu Yolun Başındayken programına katılan Cambazoğlu, 

‘’Öğretmenin ders anlatış şekli, çocuğun kişisel beklentilerine cevap verebilmesi ve kendi kişisel özellikleri çocuğun motivasyonu arttırıyor. Dolayısıyla öğrenci için en önemli motivasyon kaynağı öğretmenlerdir’’ diye konuştu. Uzaktan eğitim sürecinde öğrencilerin sürece dahil edilmesinin önemini vurgulayan Cambazoğlu, öğrencilere sürecin ve hedeflerin doğru anlatılması ile öğrenmenin neden gerçekleşmesi gerektiğini bilmelerini sağlamak gerektiğini söyledi ve ekledi: ‘’Öğretmenlerin pozitif dönütler vermesi, okul dışındaki kişisel hayatıyla da ilgilenmesi, öğrencinin derse katılımını ve motivasyonunu arttıracaktır.’’ 

‘’BİLGİYİ AKTARAN DEĞİL BİLGİYİ ÖĞRENMEYİ ÖĞRETEN…’’

Günümüzde öğretmenlerin değişen rolüne de değinen Cambazoğlu, öğretmenin artık bilgiyi aktaran rolünden, bilgiye ulaşmayı öğreten bir mentor, koç ve rehbere dönüştüğünü söyledi. Öğretmenlerin 21. yüzyıl becerilerine sahip olması için mesleki ve kişisel gelişimlerinin öneminin altını çizen Cambazoğlu, ‘’Öğretmenlerimizi sürekli güncellemeli ve yenilemeliyiz. Öğretmen eğitimlerini sağlarken de nitelik ve içeriği önemsemeliyiz. Biz, Girne Amerikan Üniversitesi’nden öğretmenlerimizin mesleki ve kişisel gelişimleri için destek alıyoruz. Üniversitemizin özellikle Eğitim Fakültesinin ve sürekli eğitim merkezinin olması sayesinde öğretmenlerimizi her günün koşullarında, her duruma ayak uydurabilecek nitelikte eğitimler sağlayarak güncelliyoruz’’ diye konuştu. 

OKUL İKLİMİ NASIL OLMALI? 

Okul ikliminin önemine dikkat çeken Cambazoğlu, ‘’Okul iklimi, günlük yaşamdaki öğretmenlerin, öğrencilerin ve velilerin, okulun günlük işleyişi ile ilgili ne algıladığıdır’’ dedi. Okul ikliminin daha kapıdan atılan ilk adımda hissedilmeye başlanacağını söyleyen Cambazoğlu, ‘’Okul temiz mi, düzenli mi, insanların birbirleriyle iletişimleri nasıl, size güven verdi mi? Bunların tamamı aslında bir okul iklimi. Biz, okul iklimini oluşturan en önemli faktörün insan kaynağı olduğunu düşünüyoruz. Bununla birlikte yapısal kaynaklar, eğitim programları ve iletişim şekli de okul iklimini oluşturan kaynaklardır‘’ diye konuştu.

‘’AKADEMİK BAŞARI HER ŞEY DEĞİL’’

Okul iklimi ve akademik başarı arasındaki ilişkiye de dikkat çeken Cambazoğlu, ‘’Hep akademik başarıya odaklanıyoruz, halbuki odaklanmamız bir diğer özellik okul iklimi olmalı zira çocukların ruh sağlıklarını ve pozitif davranışlarını etkiliyor. Okulun dışında da uzaktan eğitimle, web tabanlı araçlarla da o akademik başarıyı sağlayacak yetilere sahip çocuklar olabiliyorlar. Ama ruh sağlığı ve pozitif davranışlar okul ikliminde daha fazla ve aktif kazanılıyor’’ diye konuştu.

‘’EĞİTİM, ZAMAN VE MEKÂNDAN BAĞIMSIZ OLACAK’’ 

Pandemi ile başlayan uzaktan eğitim süreci ve dijitalleşme etkisi ile hızla dönüşen sistemde artık eğitimde reform konuşulduğunu söyleyen Cambazoğlu, ‘’Okullara geri döndüğümüz zaman hem online hem yüz yüze eğitim ile harmanlanmış bir eğitim şekli ile karşılaşacağız’’ dedi. Cambazoğlu, yakın gelecekte öğrencilerin kendi hızında öğrenmelerini sağlayan bir sistem ile öğrenmenin mekândan ve zamandan bağımsız olarak gerçekleştirileceğini de sözlerine ekledi.