Girne Koleji Anaokulunda Bir Hafta

SABAH RUTİNİ (Meet / Chat / Move)

Girne Koleji Anaokullarında öğrencilerimiz her güne güvenli ve mutlu başlarlar. Öğretmenlerimiz, öğrencilerini günün müziği eşliğinde sıcak bir gülümsemeyle karşılayarak sınıf içinde mevcut olan veya o gün için özel oluşturulan etkinlik / oyun merkezlerine yönlendirirler. Öğrencilerimiz oyunlarını öğretmenleri rehberliğinde tamamladıktan sonra yaptığımız sohbet çemberi ve sabah sporu ile güne hazırlanırlar.

MATEMATİK SERÜVENİ (Maths +)

Günlük hayattaki problemleri matematiksel kavramlar ile düşünüp bilgiyi yorumlayarak eyleme dönüştürmelerini hedeflediğimiz öğrencilerimiz yaşamımızda kullandığımız rakamlar, şekiller, kavramlar ile ilgili sembolleri tanırlar.

DİL SANATLARI (Language Arts)

Öğrencilerimizin sözel iletişim becerilerinin gelişmesi, kendilerini anadilde iyi ifade etmelerini sağlamak ve kelime hazinelerine katkıda bulunmak amacıyla dili nasıl kullanacaklarına ilişkin çalışmalar yapılır.

EĞİTSEL KOORDİNASYON & OYUN & AÇIK HAVA ETK.
(Instructional Coordination & Game & Outdoor Act.)

Öğrencilerimizin açık havada zaman geçirmelerini önemsiyor, uygun kıyafetlerle tüm hava koşullarında bahçede oyun oynamalarını destekliyoruz. Fiziksel, sosyal ve duygusal gelişim için çok önemli bir yere sahip olan oyunlarımızda denge kurma, iş birliği yapma ve motor becerileri geliştirme ile ilgili etkinlikler yer alır.

BİLİM ve ÖTESİ (Science +)

Öğrencilerimizin merak ettikleri bir konuya ilişkin soru sorma, gözlem yapma, inceleme, analiz yapma, değerlendirme gibi bilimsel düşünme becerilerini geliştirmeyi hedefliyor, toplum ve çevre etkileşimlerini anlamaları sağlanır.

ERKEN OKUR YAZARLIK (Early Literacy)

Anadilde iletişim, duygu ve düşünceleri hem sözlü hem de yazılı biçimde ifade etme ve yorumlama ile ilgili toplumsal ve kültürel ortamlarda uygun şekilde iletişime geçme yeteneğini geliştirmek için erken dönem okuma yazmaya hazırlık çalışmaları yapılmaktadır.

YAŞAM BECERİLERİ (Life Skills) 

Bireylerin gelişim ve değişim sürecinde varlıklarını etkin bir şekilde devam ettirebilmeleri için sahip olmaları gereken yeterlilikleri ifade eden yaşam becerileri ile ilgili olarak iletişim kurma, planlama yapabilme, duygularını kontrol edebilme, nazik olma, problem çözme ve öz düzenleme ile ilgili etkinlikler yapılmaktadır.

ÇOCUKLARLA FELSEFE (P4C)

Öğrencilerimizin farklı fikirlere karşı olumlu bakış açıları kazanmaları, konuşma ve dinleme becerilerinin gelişmesi için önem verdiğimiz P4C etkinlikleri ile felsefi diyalog yoluyla eleştirel ve yaratıcı düşünebilen bireyler olmalarını hedefliyoruz.

Girne Koleji Yetenek Akademisi öğrencilerimizin ilgi alanlarını beslemek, yeteneklerini ortaya çıkarmak ve var olan potansiyellerini artırmak için Yetenek Akademisi aktif bir rol oynar.

Girne Art / Sanat

Küçük kas becerisini geliştirecek çalışmalarla öğrencilerimizin;

  • Sanatsal bakış açısı kazanmaları,
  • Sanatı görsel bir iletişim yolu olarak kullanmaları,
  • Kendilerine özgü yaratıcı ürünler tasarlayarak birer sanatçı olarak yetişmeleri hedeflenir.

Girne Sport / Spor

Bireylerin fiziksel ve mental sağlığını geliştirmek için gerekli olan spor dersleri ile;

  • Denge ve koordinasyon gerektiren bedensel hareketler yapılır.
  • Büyük ve küçük kasların gelişimi, esneklik kazanma ile ilgili hareket etkinlikleri yapılır.
  • Takım oyunları ile öğrencilerin iş birliği yapması ve kendilerini bir grubun parçası olarak hissederek mutlu olmaları sağlanır.

Girne Robotic / Robotik Kodlama

Kodlama çocukların büyük sorunları daha küçük adımlara bölerek yeni düşünme becerileri geliştirmelerine yardımcı olur. Okul öncesinde uyguladığımız robotik kodlama etkinlikleri ile;

  • Dikkat, odaklanma, mantık, çıkarım yapma ve matematik becerilerine katkı sağlayan algoritma çalışmaları yapılır.
  • Tümevarım yöntemiyle bilgi edinilir.
  • Öğrencilerimize bir oyunu veya bir oyuncağı düşünerek ve planlayarak oynayabileceği keyifli bir süreç yaşatılır.

Girne Rhythm / Ritim

Öğrencilerimizi erken yaşta müzik ve ritim ile tanıştırarak;

  • Farklı sesleri ayırt etmelerini, senkronizasyon becerileri kazanmaları hedeflenir.
  • Ritmin harekete geçirici yönünden faydalanarak öğrencilerimizin farklı müzik aletleri kullanarak kendilerini ifade etmeleri sağlanır.
  • Orff eğitimi ile tüm çocukların aynı anda farklı ama birlikte bir şeyler yaptığı özgür bir platform oluşturulur.